Vad kan vi hjälpa till med?

Om det är en tjänst som inte visas här, tveka inte att kontakta oss! Vi kan säkert hjälpa till!

Mobil

Har du iPhone eller en Android? Vi hjälper dig med strulande mobiler!

Internet

Krånglar nätet för dig? Behöver du hjälp med att installera ditt fiber eller router för Wi-Fi?

TV

Försvann dina kanaler? Har du bild, men inget ljud? Får du inte igång streaming? Annat fel?

Dator

Är datorn slö? Vill den inte starta? Behövs den uppgraderas? Har du backup på dina viktiga filer?

Smarta hemmet

Låt oss hjälpa dig in i det smarta hemmet! Man kan börja enkelt och det behöver inte kosta massor.

Säkerhet

Din säkerhet är viktig. Vi t ar säkerhet på allvar. Här kan du läsa mer om vad vi kan erbjuda.

Surfplatta/iPad

Vill inte plattan koppla upp sig? Något annat som krånglar?

Personlig epost

Har du gammal E-postadress från din internetleverantör? Den dagen du byter leveratör blir du av med din adress. Skaffa en snyggare adress i stil med fornamn@efternamn.domän

Router

Har din router gett upp? Prova att återställa den.

WiFI

Behöver du hjälp med att installera WiFI? Är täckningen usel? Funkar inte Wifi för dig?

Utbildning och handledning

Enklare utbildning och handledning omfattas också att RUT-avdrag.

Övrigt

Är det något vi har missat? Kontakta oss gärna på tel . Vi kanske kan hjälpa dig.

Lite snabba tips, innan
du börjar din felsökning.

Det finns ibland väldigt enkla lösningar om någon av prylarna inte fungerar. Prova dessa åtgärder först.

Starta om

Många gånger räcker det med att starta om enheten som krånglar. Funger inte detta fortsätt med nästa punkt.

Installera om

Ibland kan en app eller program hänga sig. Prova att installera om appen/programmet och se om felet kvarstår.

Kontrollera andra enheter

Fungerar internet eller din tv på andra enheter? Kolla först så inte internet kanske är nere.

Är något trasigt?

Finns det en synlig skada? Kanske någon har tappat enheten i golvet och den gått sönder? Säkerställ att enheten fungerar.

Vår FAQ

Svar på vanliga frågor

Här är lite att tänka på innan du kontaktar oss.

Ja, en hel del saker! För att spara in på tiden (och dina pengar) hjälper det mycket om du förbereder så mycket du kan innan vi besöker dig. Se exempel nedan.

  • Om du tex ska få hjälp med mobilen är det bra om du har alla koder framme (PIN-kod, etc) samt att mobilen är laddad.
  • Vill du ha hjälp att installera en router bör du ha leverantörens uppgifter till hands. Du bör även ha bestämt dig för ett säkert lösenord (om du inte vill använda standardlösen som de flesta routers har)
  • Ska vi hjälpa dig med TV:n är det bra om du har alla uppgifter på abonnemang och liknande tillgängligt.

Ja, vi kommer hem till dig om du inte kan eller vill lösa ditt problem med våra guider. Det är när vi gör hembesök som våra tjänster kostar. Se prislista.

Nej, du måste inte läsa våra guider. Våra guider är frivilliga, men kan leda till att du löser ditt problem själv utan att det kostar dig en krona..

Ja, vi kan komma hem till dig och tillsammans med dig gå igenom hur du vill ha tex lampor placerade. om du senare beställer en tjänst tar vi inget betalt för besöket. Beställer du inget kommer vi att ta betalt för en timme. Prislista

Ja, inget problem är för litet för oss. Vi gör gärna hembesök. Men kontrollera gärna våra guider först.Våra guider är helt gratis att använda.